рульове керування

Загальна будова https://helpiks.org/7-19693.html


Техніка користування органами керування автомобіля  https://works.doklad.ru/view/1SdfYchATLc.html
Рульве керування http://www.shevchenkove.org.ua/person_syte/Fedyorko/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%96/%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F25.html

Рульове керування автомобіля – схема, пристрій роботи, несправності
Одним з найважливіших вузлів автомобіля є рульове управління – воно призначається для забезпечення руху автотранспорту в заданому напрямку. Більшість легкових автомобілів змінюютьтраєкторію свого руху поворачиванием передніх коліс, так званий кінематичний тип повороту. Також змінити напрямок руху авто можна пригальмовуванням певних коліс. Такий спосіб узятий за основу в роботі системи курсової стійкості.

Система рульового управління більшості сучасних автомобілів складається з рульового колеса, рульової колонки, приводу і рульового механізму.
Рульове керування автомобіля   схема, пристрій роботи, несправності
Прикладається водієм зусилля, потрібне для зміни траєкторії руху машини, сприймається рульовим колесом і через рульову колонку передається на рульовий механізм. Крім цього рульове колесо ще виконує інформативну функцію. Сила зусиль, необхідних для руху, наявність вібрацій в кермі дає зрозуміти водієві про характер руху і стан дороги. Стандарт діаметра рульового колеса для легкового авто знаходиться в діапазоні від 380 до 425мм, а для вантажних машин такий діапазон становить 440-550мм. У спортивних автомобілів рульове колесо трохи менше в діаметрі, ніж мінімальна стандартне для легкових машин.
Рульова колонка – передавальне ланка між рульовим колесом і рульовим механізмом. Представлена дана деталь у вигляді валу з кількома шарнірними з’єднаннями. Конструктивно рульове управління (ВАЗ – зокрема) продумано таким чином, що у випадку аварії, при фронтальному ударі, колонка складається і таким чином дозволяє знизити можливу тяжкість травмування водія. Для зручності керування автомобілем положення рульової колонки можна регулювати по довжині і по вертикалі. В залежності від моделі автомобіля регулювання може бути електричною або механічною. Крім того, для захисту автомобіля від угону, рульова колонка обладнується системою блокування, знову-таки в залежності від типу авто вона може бути механічної або електричної.
Рульовий механізм – ще один елемент рульового керування автомобіля, який призначається для збільшення прикладеної водієм зусилля на рульове колесо і подальшої передачі його на рульовий привід. Функцію рульового механізму найчастіше виконують різні види редукторів, які відрізняються різним передавальним числом. Велике поширення в легкових автомобілях отримав рульовий механізм рейкового типу. Даний тип рульового механізму складається з шестерні, встановленої на рульовому колесі і зубчастої рейки, що приводиться в рух шляхом обертання цієї шестерні. При обертанні водієм рульового колеса рейка починає рухатися в одну із сторін і завдяки приєднаним до неї рульовим тягам повертає колеса. У деяких конструкціях рульового механізму використовуються рейки з різним кроком зубів (у середній частині рейки зуби мають менший крок). Така конструктивна особливість робить автомобіль легким у маневруванні. Розташовується рейковий механізм рульового управління зазвичай в підрамнику підвіски.
Рульове керування автомобіля   схема, пристрій роботи, несправності
Більшість автовиробників зі світовим ім’ям (Toyota, Mazda, BMW, Nissan, Mitsubishi, Renault тощо) випускають автомобілі, які оснащені керманичами механізмами з можливістю управління чотирма колесами. Така технічна інновація дозволяє зберігати стійкість автомобіля і забезпечувати кращу керованість при русі на високому швидкісному режимі, а також додає чимало маневреності при русі на середній і малої швидкостях. Хочеться відзначити, що «підрулення» задніх коліс при високій швидкості руху автомобіля може досягатися і пасивними способами. Так при входженні автомобіля в поворот гумотехнічні елементи задньої підвіски стискаються за рахунок крену кузова, тим самим забезпечуючи незначні кути повороту задніх коліс.
Рульовий привід – частина рульового механізму, призначена для передачі зусилля водія, необхідного для повороту коліс. У завдання приводу входить забезпечення оптимального співвідношення кутів повороту передніх коліс, а також перешкоджання їх повороту під час роботи підвіски. Конструктивно рульовий привід залежить від типу застосовуваної в автомобілі підвіски. Найбільш поширений в легкових автомобілях механічний привід, що складається з рульових шарнірів і рульових тяг. Шарнір рульової виконується у кульовому типі, він складається з корпусу, кульового пальця, вкладишів і захисного чохла. Крім того кульовий шарнір для зручності експлуатації виконується у вигляді знімного наконечника на рульовій тязі.
Рульове керування будь-якого автомобіля характеризується великою кількістю кінематичних параметрів, серед яких основними вважаються чотири кута (поперечний і поздовжній нахил поворотної осі колеса, розвал і сходження) і два плеча (стабілізація і обкатка). Якщо розглядати конструкцію рульового управління в загальному вигляді, то цей механізм є компромісом кінематичних параметрів, так як він змушений поєднувати в собі абсолютно суперечать один одному легкість управління і стійкість руху транспортного засобу.
У деяких автомобілях для зменшення зусилля водія, що витрачається на поворот рульового колеса, використовується підсилювач рульового управління. Застосування такого підсилювача знижує фізичне навантаження на руки водія, забезпечує швидкодію і точність управління. Підсилювачі рульового керування залежно від виду приводу бувають електричні, пневматичні і гідравлічні.
Сучасні автомобілі, в своїй більшості, обладнуються гідравлічним підсилювачем керма. Однієї з різновидів гідравлічного підсилювача є електрогідравлічний тип підсилювача. Головна його відмінність полягає в тому, що гідравлічний насос приводиться в дію від електродвигуна. В останні роки у світовому автомобілебудуванні спостерігається збільшення кількості випущених автомобілів з електричним підсилювачем керма (по-іншому називають – електропідсилювач керма). Електроніка такого підсилювача дозволяє використовувати його для автоматичного керування транспортним засобом, наприклад, при включеній системі автоматичного паркування.
Підсилювач рульового управління, який в залежності від швидкості руху змінює поворотне зусилля, називається адаптивним підсилювачем керма. Найвідомішим видом адаптивного підсилювача керма вважається електрогідравлічний підсилювач управління Servotronic.
Але розробники автокомпаній зі світовим ім’ям не стоять на місці і постійно розробляють нові автомобільні системи, що допомагають керувати автомобілем. За останні роки компанія BMW впровадила систему активного рульового управління, а Audi систему динамічного рульового управління. У цьому типі рульового управління передаточне число механізму змінюється в залежності від швидкості автомобіля.
Виходячи з рівня розвитку автомобільних технологій, можна припустити, що створення в майбутньому конструкції рульового управління без механічного зв’язку між рульовим колесом і провідними колесами, так звану провідну рульове управління. В принципі початок впровадження такої системи стримує тільки психологічний фактор, який пов’язаний з можливістю відмови системи управління у разі аварії.
Несправності рульового управління
Часто зустрічається несправністю цього сайту є люфт, який в більшості випадків усувається налаштуванням рульового механізму. Регулювання або ремонт рульового управлінняпроводиться через притиснення або ослаблення робочих частин механізму спеціальним гвинтом, іншого типу налаштування не передбачено. У тому випадку якщо люфт не зникне, то можна говорити про очевидне зносі або поломки деталей рульового механізму.
За зовнішніми ознаками, які помітні при русі автомобіля, можна діагностувати деякі несправності:
- Виникає при русі автомобіля стук у рульовому механізмі вказує на ослаблення кріплення кульової системи опор або на знос шарнірних наконечників тяг;
- Биття в кермі. Можливі причини: знос деталей рульових тяг, неправильна балансування коліс або ж поломка вальниць рульової колонки;
- Люфт у рульовому колесі вище допустимих меж. Можливий знос наконечників тяг, передає пари або робочих деталей механізму рульового управління.
У всіх вищевказаних випадках потрібно проводити ремонт автомобіля. Зробити його можна як самостійно, так і в автосервісі. Для виконання самостійного ремонту вам потрібно точно діагностувати несправність, купити необхідні деталі або ремкомплект і провести ремонтні роботи.

1 комментарий:

  1. Хтось тут шукає позику? Пан Педро та його компанія, що займається кредитуванням, позичають мені позику в розмірі 400 000 євро після того, як я пережив певну фінансову ситуацію в моєму житті, пан Педро працює з авторитетною позичковою компанією, яка надає позики за дуже низькою ставкою 2% будь-який вид позики, на який ви бажаєте подати заявку, за умови, що ви маєте чесність і довіру щодо повернення. Кожен, хто шукає позику, може зв’язатися з паном Педро за електронною адресою: pedroloanss@gmail.com

    ОтветитьУдалить